Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Santana - WaarBenJij.nu Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Santana - WaarBenJij.nu

Vietnam!

Door: Santana

Blijf op de hoogte en volg Santana

21 November 2012 | Vietnam, Hanoi

Hi guys,

Ik heb helaas een tijdje niks van me laten weten, maar hier is weer een nieuw reisverslag. De dagen voor dit verslag ben ik helaas kwijt. Dus kijk maar op stefanievandenbosch.waarbenjij.nu !

Zaterdag 17 november;
Aangekomen in Hoi An om 9uur met de nachttrein. Deze nacht heb ik gelukkig wel kunnen slapen. Hoi An bleek vooral een regenachtige twee dagen te worden.. We kwamen om half 11 aan in het hotel maar konden helaas nog niet in onze kamer. De rest vd groep ging lunchen maar wij bleven in het hotel om te wachten op onze kamer. Marije heeft op een soort van houten bankje geslapen, Steef schreef in haar reisdagboek en ik ging even op de computer. Om half 12 was onze kamer dan klaar. We gingen naar binnen en pakten nog wat uurtjes slaap mee. Hierna zijn we met poncho aan een rondje door het stadje gaan lopen. We gingen op zoek naar eten voor die avond! Bij de markt was niks eetbaars te vinden en het woord supermarkt kenden ze daar ook niet. Toen we bijna de hoop opgaven, zagen we een leuk restaurantje die erg goedkoop was. Het was eigenlijk zowat een woonkamer van een gezin; oma kookte voor ons en haar kleinkinderen zaten aan de tafel naast ons om ook hun avondeten te nuttigen. Dit eten was erg lekker en hier hebben we met zn 3en maar 7euro voor betaald! Dat is nog eens een goede deal. Die avond hebben we verder niks speciaals gedaan.

Zondag 18 november;
Om 9uur aan het ontbijt met uitzicht op een sportieve dag. We hadden namelijk besloten om fietsen te gaan huren om de omgeving te verkennen. Dit is goed gelukt; we zijn door wat dorpjes gefietst waar we anders niks van zouden zien. Daarnaast hebben we een mooi uitkijkpunt over zee gevonden waar we wat foto's hebben gemaakt. Om 5uur waren we terug in onze hotelkamer en hadden we genoeg tijd om onze benen te wassen aangezien die zwart zagen door het fietsen door plassen etc.Deze avond zijn we uit eten geweest met de groep naar een gezellig restaurant. De kok kwam ons persoonlijk vertellen over wat hij te bieden had en legde uit hoe hij bepaalde gerechten klaarmaakt. Hier hebben wij geweldig eten gekregen, echt genoten! Hierna gingen we een rondje lopen over een markt waar ik nog een souvenir heb gekocht. We sloten de avond af met een onwijs lekker toetje! En hierna gingen we terug naar ons hotel waar we nog een enge film hebben gekeken.

Maandag 19 november;
4uur durende busrit naar het volgende stadje Hue! Hier hebben we onze spullen in de kamer gedumpt en zijn we toen gaan lunchen met de groep. Helaas hebben we de rest van de dag niks van Hue kunnen zien wegens omstandigheden..

Dinsdag 20 november;
We begonnen de dag rond half 9 aan het ontbijt. Hierna zijn we de stad ingegaan voor een wandeling richting de binnenstad en' de verboden stad'. Helaas was dit gesloten en zou het om half 2 open gaan. Wij moesten echter om 2uur weg vanaf het hotel, dus we hebben alsnog niks ervan gezien.. Om 2uur vertrokken we dan richting het treinstation. Daar moesten we een uur wachten voordat we onze trein in konden. Gelukkig had ik een hele lieve reisgenoot die mij backpack voor mij wilde dragen, wat een held! Het enige wat ik hoefde te doen, was zijn boodschappen tasje dragen. Goede deal, toch?!Deze reis duurde tot 4uur in de ochtend van de volgende dag. Zo'n 13uur dus! We begonnen de reis met een dutje, waarna we gezellig in de cabine bij de jongens hebben gezeten! Daarna was het tijd voor ons verschrikkelijke houten bedje. Om 4uur werden we gewekt en stapten we in het volgende transportmiddel; de bus! Hier hebben we 3uur in onmogelijke posities gezeten en kwamen we aan in Halong Bay! Nu hebben we net onze kamer en gaan we vanmiddag een boottocht maken..

• 21 November 2012 - 10:24

Marloes:

Hoi Lief!

Haha niet verwacht dat je daar zo lekker kon eten! ;)
    Ben nu al benieuwd naar je nieuwe verhaaltje, en je explanation op whatsapp!?
    Dikke kus aan Mary en Stoef, en ook een voor jou natuurlijk!