Kia Ora! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Santana - WaarBenJij.nu Kia Ora! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Santana - WaarBenJij.nu

Kia Ora!

Door: Santana.

Blijf op de hoogte en volg Santana

31 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora, welcome to New Zealand! Eindelijk is het zover, Marije en ik zijn in Nieuw Zeeland..

Op 14 maart kwamen we aan in Christchurch, een plek waar ik nooit zou willen wonen. Onze eerste indruk van Nieuw Zeeland in de grote stad op het zuidereiland. Bij aankomst bleek het wat frisser te zijn dan gedacht, dit was echter niet de grootste schok. Christchurch is twee jaar geleden verwoest door een aardbeving en een hevige naschok. Dit was nog steeds goed te zien; veel gebouwen zijn ingestort, huizen en straten zijn verlaten & alles is nog steeds een rommel. Gelukkig hoefde we hier maar 1 nachtje te verblijven want de volgende dag konden we onze nieuwe campervan ophalen! Die dag werd ons ook duidelijk dat lifters hier heel normaal zijn, we zagen zelfs een vrouw van in de 60 met een grote backpack staan die erg graag mee wilde. Helaas hadden wij geen ruimte, anders hadden we haar maar al te graag meegenomen.

De 16e was ik lekker aan het rondrijden naar het volgende stadje toen ik een blaastest mocht gaan doen. First ever! Nee, maar het was een bijzondere blaastest, ik hoefde namelijk niet te blazen. Het enige wat ik hoefde te doen was mijn naam hardop zeggen tegen een apparaatje. En jawel hoor, we mochten doorrijden!
De 17e zijn we zeehonden gaan spotten en daarnaast hebben we ook dolfijnen gezien. Altijd leuk! En we zouden Marije & Santana niet zijn, al zouden we niet gaan shoppen.. Oftewel, dat kan in Nieuw Zeeland ook.

De 18e hebben we in Dunedin een erg mooi en historisch huis bezocht, het Olveston huis. Leuke rondleiding gekregen van een Duitser. Daarna hebben we hertjes gespot en hebben we de lekkerste tosti en carrotcake ever gegeten..
De dag daarna was het vroeg opstaan, het was tijd voor Te Anau. Op naar Milford Sound. We hadden een cruise geboekt waar de tweede voor de helft van de prijs mee kon, niceee! Daarna zijn we doorgereden naar Queenstown. Dit bleek een super leuk stadje te zijn, de leukste van het zuidereiland! De 20e hebben we daar nog een ochtendje geshopt en doorgereden naar Lake Tekapo.
In Lake Tekapo zijn we een bezoekje gaan brengen aan de Hot Springs, waar we in erg hete zwembaden hebben gelegen. De dag erna zijn we naar Fox Glacier gegaan, waar we diezelfde Fox Glacier hebben beklommen.
De dagen erna bestonden uit veel doorrijden, Les Miserables en veel foto's. Op de 25e was onze laatste dag samen en we hebben een fijn diner gehad in Picton.
De 26e moesten we dan ook afscheid van elkaar nemen. De wekker ging vroeg en Marije zette mij af bij de Interislander Ferry. We hadden weer een emotioneel afscheid en ik ging op weg naar het noordereiland.

Aangekomen in Wellington na een ferry van 3 uurtjes, kon ik vrij gemakkelijk mijn hostel vinden. Na wat boodschapjes heb ik mijn middag gespendeerd in het parkje en heb ik wat rondjes door de stad gelopen. Die avond uit eten geweest met mijn Japanse kamergenoot en toen was de dag alweer om. De dag erna heb ik wat winkeltjes in Wellington bezocht en maakte ik me klaar voor mn vroege vertrek de volgende dag.

De 28e nam ik de 12 uur durende bus van Wellington naar Auckland! Erg leuke buschauffeur en ik ben vriendjes geworden met wat mede passagiers. Uiteindelijk kwam ik 10 uur s avonds pas aan bij mn hostel en ik was geslopen! De dagen erna heb ik niet veel kunnen doen aangezien alles dicht is vanwege paasweekend. Alles is hier dicht! Toch heb ik al wat stukken gelopen, vriendjes gemaakt met mensen uit mn hostel etc. Gisteren ben ik zelfs een paashaas op een hummer tegengekomen. Ik liep op straat met mn boodschappen toen ik harde muziek hoorde. Het was een hummer, met een paaskonijn erop. Zij gaf mij een chocolade paasei en in ruil daarvoor moest ik er even mee op de foto. Best!
Dus heb ik vanmiddag lekker mijn paasei zitten eten en nu is het filmmiddag in Hostel Lantana (zie de overeenkomst met mijn naam..)

Nog 2 dagen en dan kan ik mijn vriendje lekker op gaan halen van het vliegveld. Can't wait! Samen gaan we het noordereiland door reizen en hopelijk erg mooie dingen zien.
Tot snel!

  • 01 April 2013 - 14:30

    Goeie Morgen:

    Santana,
    Al je verslagen tot nu toe gevolgd, wat ben ik trots op jou dat je dit allemaal aan kan, nog veel plezier.
    Je 2e vader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Santana

Actief sinds 20 Mei 2009
Verslag gelezen: 1687
Totaal aantal bezoekers 15088

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 03 Juni 2013

Backpacken door Indochina, Australië & Nw Zeeland

19 Mei 2010 - 17 Augustus 2010

To the other side of the world

25 Mei 2009 - 06 Augustus 2009

-

Landen bezocht: