Week 1 zit erop! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Santana - WaarBenJij.nu Week 1 zit erop! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Santana - WaarBenJij.nu

Week 1 zit erop!

Door: Santana

Blijf op de hoogte en volg Santana

09 November 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo allemaal,

De eerste week zit erop! Het voelt als veel langer aangezien we al veel hebben gezien.. Het afscheid op Schiphol was nogal bijzonder, er was wat drama (waar we het maar niet meer over gaan hebben, toch Mary?!) . Toch was het superlief dat al onze vriendinnetjes er waren om ons succes te wensen. De vliegreis was lang en we kwamen nogal brak aan. We hebben 4 dagen in Bangkok, Thailand geslapen in een hostel aan dé backpackersstraat van Thailand. Daar hebben we een paar tempels bezocht, de big buddha gezien en hebben we voornamelijk veel rond gelopen. Na deze 4 dagen begon onze indochina reis dan eindelijk.. Maandagavond 5 november ontmoette we de groep die anders was dan we verwacht hadden. Eerste indruk is altijd het belangrijkste, maar na een aantal dagen zijn we er nu achter dat het ijs gewoon nog even moest breken. Dinsdag 6 november zijn we vertrokken naar Cambodja per bus. Het oversteken van de grens nam wat tijd in, maar het is allemaal goed verlopen
We kwamen dinsdagavond aan in Siem Raep, waar we de eerste avond een organisatie voor straatarme kinderen hebben bezocht. Deze kinderen kunnen door deze organisatie naar school en hoeven zo niet op straat te gaan bedelen voor hun ouders. Hier hebben we ook typisch cambodjaans avondeten genuttigd, wat bij sommigen niet zo goed aankwam.. De volgende ochtend hebben we de zonsopgang bij de tempel van Ankor Wat gezien.. (foto op mn Facebook pagina!) De woensdag bestond verder uit alleen maar tempels, ik denk dat we wel zo'n 5 of 6 tempels afgegaan zijn en doe dat maar met een temperatuur van rond de 37 graden. Hierna zijn we vertrokken naar de Floating Market waar we slang hebben gegeten. Na deze lange dag zijn we gaan eten met de groep en hebben we lekker pizza op! Hierna zijn Marije en ik nog uitgeweest met een paar mensen van de groep, waar we de bekende 'buckets' hebben genuttigd. Donderdag was de dag van het reizen.. we hebben 7uur in de bus gezeten om in Phnom Penh aan te komen. Hier hebben we gister gegeten en zijn we naar bed gegaan. Nu is het alweer vrijdagochtend en zit ik met Stefanie aan het ontbijt. Marije ligt nog op bed want die is nogal ziek. Dus gaan Steef en ik zo wat toeristische dingen bezoeken en hogelijk vanmiddag mét Marije naar de Killing Fields.

Dit was onze eerste week alweer en op naar een volgende!

• 09 November 2012 - 17:24

Nadia :

Hi meiden!!

Ik heb natuurlijk al veel gehoord maar toch erg leuk om te lezen hoe jullie eerste week was! En wat hebben jullie al eigenlijk veel bezocht! Ik hoop dat de komende weken net zo bijzonder en leuk mogen zijn! En niet te vergeten dat Marije net jullie mee kan! Marije veel beterschap en wordt maar snel beter!!

Een dikke kus en knuffel vanuit Nederland!!