Finallyyyyyyy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Santana - WaarBenJij.nu Finallyyyyyyy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Santana - WaarBenJij.nu

Finallyyyyyyy

Door: Santana

Blijf op de hoogte en volg Santana

30 Juni 2010 | Australië, Sydney

Hallo lieverds in Nederland

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier een berichtje op heb gezet. De redenen dat ik niks heb getypt is omdat het internet hier echt verrot is + dat ik er geen tijd voor heb + dat het zoveel werk is. Maar nu zit ik op mn stage en ik heb niets te doen achter de computer.

Na 5 weken bij het Pullman stage te hebben gelopen aan de receptie ben ik verhuisd naar het Novotel/Ibis. Ik zit daar nu in de Back-Office en werk eigenlijk constant aan mijn research.
Mn baas (van het Pullman) wil graag dat mijn research en stageverslag helemaal perfect is en het onderzoek dat ik doe, daar hebben zij zelf ook wat aan. Ik ben namelijk bezig met een klanttevredenheidsonderzoek, dat houdt in dat ik het guestbook bij hou. Van al het commentaar wat het Pullman krijgt maak ik per afdeling een verslag en daar maak ik dan ook een samenvatting van. Gisteren hebben we zelfs een vergadering gehouden door mijn onderzoek. Mijn manager wilde mijn resultaten bespreken met alle managers van elke afdeling van het hotel en de General Manager (de grote man) zat daar ook bij. Na de vergadering kwam hij zelfs nog even naar me toe om te zeggen dat ik het heel goed had gedaan.. Yeah go mij!

In al de vorige weken heb ik al veel gezien en meegemaakt. Ik ben naar het bekende Bondi Beach geweest (Zie foto’s op mn hyves), ik ben naar de Blue Mountains gegaan (Google maar), ik ben gezakkenrolt (Ja tof, grrr..) en ik heb veel van het WK en uitgaansleven gezien.
Wat ik verder ook nog van Sydney heb gezien is; Sea Aquarium, Wildlife World, Sydney Tower etc. Dus de stad ken ik nu wel al.

Bondi Beach ligt echt superdicht bij mijn huis, ik kan zo een busje ernaartoe pakken of gaan lopen.. Ik kan jullie vertellen dat het waar is wat men zegt, het is echt het mooiste strand ever.. Ik kwam daar aan en kon mn ogen niet geloven, het hielp natuurlijk wel dat het weer mee zat, want nu hoef ik er zo nodig niet heen.
Op een zondag vertrokken 8 meiden met een busje richting de Blue Mountains, we hadden via het stagebedrijf van Melissa de excursie geboekt en konden zo gelijk kennis maken met haar collega’s. Onze gids was trouwens wel supergrappig, Als er tijdens het rijden iemand de weg overstak ging hij “Aaargh you crazy fools” naar ze roepen. Ook kon hij alle verhalen leuk vertellen. Na een (voor sommigen) flinke wandeling kwamen we aan bij de steilste kabelbaan ter wereld. Ja, ik ben ook weer een ervaring rijker.

Afgelopen vrijdag ben ik naar de ivy (de mooiste club van Sydney) geweest waar ik ben gezakkenrolt. Ik liep 3 meter van de dansvloer naar de bar en daartussenin heeft iemand mijn portomonnee uit mn tasje (met dichte rits) gehaald. Daar zat gelukkig maar 5 dollar in ( = 3,30 euro) maar helaas wel mn ID. Dus die ben ik nu kwijt. Gelukkig heb ik nog wel mn rijbewijs om me te redden in Sydney. Maar ik moest dus aangifte gaan doen bij het politiebureau, ik erheen en alles uitgelegd, krijg ik een nummer mee dat volgens de politievrouw genoeg was voor de verzekering in Nederland. Nou, niet dus. Ik heb het haar zelfs meerdere keren gevraagd maar na een belletje met mn moeder, die naar het politiebureau in Nederland is gegaan, ben ik erachter gekomen dat het niet genoeg is. Ik moet dus weer helemaal terug naar het politiebureau om die troela ervan te overtuigen dat ze wat papieren voor me moet uitprinten. Dus dat ga ik van de week maar eens doen.

Het uitgaansleven hier in Sydney is gelukkig wel leuk. De clubs zijn gaaf, maar dan gaan wij ook naar de echte topclubs. Je moet bij de meeste zelfs altijd netjes gekleed anders kom je niet binnen. Dus voor jongens is het overhemd of blazer met nette broek en schoenen, voor de meisjes is het hakjes, panty en rokje. Als je niet netjes genoeg gekleed ben, kan de toegang geweigerd worden.. Maar de eerste keer dat ik naar de Ivy ging, werd ik met een paar meiden van helemaal achter aan de rij zo naar binnen gelaten. Ik moet zeggen, dat was wel een heel tof gevoel.. Ik ben zaterdag naar een techno/minimal feestje gegaan alleen viel dat enorm tegen. De hoofdact draaide nog slechter dan de residents.. Nou dat is wel heel fout.. Het was zeker één van mijn slechtste techno/minimal feestjes, dus dat was erg jammer. Tja het is hier geen Nederland hea. Ze kennen het hier gewoon nog niet zo goed, denk ik.

Ook is het hier vaste prik om bijna elke dinsdag avond naar de bios te gaan. Dan zijn de kaartjes namelijk goedkoper. Ik ben ondertussen al naar Sex and the City 2, Shrek 3 (in 3d) en Grown Ups geweest. Die eerste en laatste zijn aanraders, de tweede niet. Het was zo erg dat ik bijna in slaap viel. Gisteren waren we dus naar Grown Ups gegaan en die film was echt supergrappig. Er zat een man naast Danielle die echt kapot ging en daardoor moest ik ook vaak weer lachen.

Vanochtend heb ik een smsje gekregen dat ik in Nederland in de Cosmogirl sta. Dus check me daar, haha!

Van 23 juli t/m 26 juli gaan we met de meiden de Great Ocean Road doen.. We gaan die dan 1 dag doen en de rest van de dagen gaan we Melbourne bekijken. Ik heb er echt nu al superveel zin in. Waarschijnlijk zal ik ook met twee meiden naar Canberra, de hoofdstad, gaan. We gaan dan voornamelijk cultuur snuiven, want dat is natuurlijk heel belangrijk.. Dus daar heb ik ook zin in!

Ik heb mijn moeder al heel trots gemaakt, namelijk door het hier goed te doen met koken enzo. Voordat ik vertrok kreeg ik al leuke opmerkingen naar mn hoofd geslingerd, dat ik elke dag uit eten zou gaan en dat ik mensen zou betalen om voor me te koken. Maar nee mensen, Santana kan ook koken. Nu wil mn moeder alleen dat ik het ook voor haar thuis ga doen en natuuuuurrlijk doe ik dat!

Ik heb ook al bijna elke wedstrijd van Nederland gekeken. Ja wij kunnen het WK hier ook kijken, Tess.. Dat betekent in het oranje met bijna iedereen uit het huis richting Darling Harbour! Daar heb je namelijk FIFA Fan Fest. Echt supergrote schermen die op het water staan en waar je dan naar voetbal kan kijken. Ik denk zelfs dat er bij elke wedstrijd wel duizenden mensen zijn.. De sfeer daar is dan wel goed, ook al zit je hoogstwaarschijnlijk tussen je tegenstanders. Ik heb zelf al tijdens Nederland-Japan Australiërs bekeerd om voor Nederland te zijn. Ja Australië bakte er toch niets van. Op dit moment zjin ze er zelfs al uit, dus hup Nederland!

Op dit moment weet ik verder niet meer zo veel te vertellen.. Ik zeg ajuuu.

Kusjes uit Sydney!


  • 30 Juni 2010 - 06:53

    Stephanie:

    Yes, finally a message from Santana. Volgens mij heb jij het supertof! Wil je nog wel naar Lowlands!? :p
    Nu maar hopen dat je stage nog wat interessanter wordt, dat je mag doen wat je van tevoren verteld is. Ik blijf rustig wachten tot je volgende story... En ik ga natuurlijk de cosmogirl bekijken!
    Kusjes uit Hoorn (of eigenlijk zit ik nu in Amersfoort..)

  • 30 Juni 2010 - 08:17

    Stephan:

    jeeej haha, een berichtje !

    leuk al die verhalen ;)
    vet dat je ook nog even wat meer van t land gaat zien dan alleen sydney !

    veel plezier daar nog!

    xxx

  • 30 Juni 2010 - 09:39

    Natascha:

    leuk al die verhalen en omdat ik weet waar je het over hebt heb ik toch een klein beetje het idee dat ik er ook weer even ben in dat mooie aussie nog heel veel plezier en wacht op het volgende verhaal
    xxx

  • 30 Juni 2010 - 09:53

    Loes:

    Dus dan kunnen we een keer wat anders koken als lasagna? haha :D

    Ik hou van jouuu (L)

  • 30 Juni 2010 - 15:17

    Jill:

    Santaniee !
    echt awsomeee ! leuk verhaaltje, ik hoor dat je het al aardig naar je zin hebt. En Guess what Santanniee!? jee staat in de Cosmogirl ! hahaa ik heb hem hier thuis liggen.
    kusjessss.(L)

  • 30 Juni 2010 - 17:53

    Laura:

    Wat leuk1!!!

  • 27 Juli 2010 - 16:50

    Tessa:

    Ik heb t nog maar eens goed doorgelezen en laat ik toch maar even reageren! Wat heb jij het daar lekker! en tof dat je die stage zo doet:), Ik zou dat van me leven lang niet kunnen! En echt leuk verhaal! En ohja.. Je foto in de cosmogirl is leuk hoor!

    Kusjes voor jou(K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

To the other side of the world

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2010

Terug naar Nederland!

30 Juni 2010

Finallyyyyyyy

28 Mei 2010

No internet, what a shame.

02 Mei 2010

2 weeks and 3 days to go..
Santana

Actief sinds 20 Mei 2009
Verslag gelezen: 547
Totaal aantal bezoekers 15135

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 03 Juni 2013

Backpacken door Indochina, Australië & Nw Zeeland

19 Mei 2010 - 17 Augustus 2010

To the other side of the world

25 Mei 2009 - 06 Augustus 2009

-

Landen bezocht: